Monohydrat kreatyny – kultowa odżywka

Wśród trenujących na siłowni narosło wiele mitów odnośnie pewnych substancji. Niektóre są prawdziwe, inne to wierutne bzdury pamiętające czasy niedostatku wszystkiego. Jedną z najpopularniejszych „legend” siłowni jest monohydrat kreatyny. Ten słynny suplement jest najczęściej pierwszym, razem z białkiem, który wpada w ręce młodego kulturysty. Wiele osób boi się trochę białego proszku o smaku kredy, którym zajadają się duzi panowie od sztangi. Wyobrażają sobie niestworzone rzeczy, rzucają oskarżenia. Tymczasem kreatyna to zupełnie bezpieczny, sprawdzony środek. W dodatku ma również zdrowotne właściwości!

Monohydrat kreatyny – co to takiego?

Kreatyna jest związkiem organicznym, który w pewnej ilości zawiera mięso. Ludzki organizm sam z powodzeniem produkuje pewną dozę tej substancji, niemniej podczas treningu zapotrzebowanie na nią wzrasta. Żeby je zaspokoić w stopniu optymalnym, należałoby jeść ogromne ilości wołowiny, co jest dosyć trudny. Dlatego też naukowcy stworzyli monohydrat kreatyny. Łatwy do przyswojenia związek, zazwyczaj w formie proszku.

Do czego jednak potrzebny jest podczas treningu? Otóż kreatyna bierze udział w tworzeniu się ATP – związku dającego energię mięśniom podczas pracy. Odpowiednie stosowanie monohydratu kreatyny powoduje zwiększenie się ATP, czyli zwiększenie ilości energii. Dodatkowo kreatyna wspomaga nawodnienie mięśni. Skutkuje to czasami ich wizualnym napompowaniem w czasie suplementacji, jest jednak istotne podczas treningu. Mięśnie bowiem muszą być dobrze nawodnione w trakcie wysiłku. Ciekawostką jest fakt niedawnego odkrycia dobroczynnego działania monohydratu kreatyny na działanie mózgu. Duży wybór monohydratu kreatyny znajdziesz na https://swiatsupli.pl/monohydrat-kreatyny/c181.

monohydrat kreatyny

Jak dawkować kreatynę?

Jest wiele sposobów na suplementację tego środka. Każdy zalecany jest dla nieco innej grupy sportowców, zależy też od masy ciała. Najczęściej stosuje się dwa z nich: suplementację stałą albo z fazą ładowania. Ta pierwsza to dosyć prosty system polega na ciągłym dostarczaniu organizmowi odpowiedniej dawki monohydratu kreatyny. Drugi zaś, częściej stosowany, to cykle kreatynowe z kilkudniowym „ładowaniem” większych ilości dla nasycenia organizmu. Oba są bezpieczne, zdrowe i dają pożądane efekty.

Comments are closed.