Trenujesz i nie widzisz efektów? Postaw na białko

Coraz więcej osób zaczyna swoją przygodę z siłownią, jednak często zdarza się tak, że wylewamy z siebie siódme poty, a nasz wygląd, który tak bardzo chcemy zmienić, pozostaje taki sam. Trening to jedno, ale jego uzupełnieniem muszą być odpowiednie nawyki żywieniowe oraz suplementacja. Odżywka białkowa to niemalże niezbędnik każdego sportowca. 

Dlaczego potrzebujesz odżywki białkowej?

Białko odgrywa w funkcjonowaniu naszego organizmu bardzo znaczącą rolę, jest głównym budulcem mięśni. Jeśli chcemy efektywnie budować naszą siłę, zwiększać wytrzymałość oraz przyspieszać procesy regeneracji tkanek, wówczas odżywka białkowa przychodzi nam z pomocą. Białko nie musi kojarzyć się wyłącznie z dietą ukierunkowaną na budowę masy mięśniowej, jego odpowiednia podaż wspomaga również procesy odchudzania. Białko wpływa na nasz metabolizm, przyspiesza przemianę materii, a jego obecność w posiłku sprawia, że czujemy uczucie sytości przez długi czas. Odżywka białkowa od Światsupli.pl to ratunek dla wielu osób, które nie mają czasu lub chęci do tworzenia posiłków bogatych w naturalne źródła białka. 

Czemu odżywka białkowa jest tak ważna po treningu?

Podejmując aktywność fizyczną, zwłaszcza taką, która wymaga od nas dużej siły i angażuje wiele partii mięśniowych, przykładowo dźwiganie wolnych ciężarów, sprawia, że tracimy glikogen mięśniowy. Chcąc, aby mięśnie stale rosły i szybko się zregenerowały, musimy im dostarczyć po ćwiczeniach odpowiedniej ilości białka. Białko po treningu sprawia, że mięśnie otrzymują jakąkolwiek podstawę do wzrostu, dzięki czemu efekty treningów przychodzą zdecydowanie szybciej.

Praktycznie każdy wie, że po treningu powinno się spożyć wartościowy posiłek, bogaty właśnie w białko. Niestety nie zawsze mamy taką możliwość i wtedy możemy sięgnąć po odżywkę białkową. Shake proteinowy, czyli mleko, owoce oraz odżywka odwzorowują danie, które zawiera zarówno białko, jak i tłuszcze i węglowodany. 

białko po treningu

Białko po treningu – jaka ilość?

Samo wyznaczenie ilości białka, którą powinniśmy spożywać w ciągu dnia, nie jest proste, ponieważ zależy od indywidualnych czynników oraz potrzeb organizmu. Przyjmuje się, że dzienne spożycie białka powinno wynosić od 1,3g białka/ kg masy ciała do 3g białka/ kg masy ciała. Oczywiście, nie należy od razu rzucać się na jak największą ilość, bo nie jest tak, że im więcej białka dostarczymy, tym większe mięśnie otrzymamy. Wysoka podaż białka jest potrzebna przede wszystkim zawodowcom, z pewnością nie sprawdzi się u osób początkujących, ponieważ może nawet spowodować problemy zdrowotne.

Białko po treningu powinno być przyjmowane w ilości około 20-25 g, gdyż właśnie tyle wystarczy, aby zmaksymalizować proces syntezy mięśni. Z niczym nie warto przesadzać, również z odżywką białkowa.

Jakie białko po treningu wybrać?

W tym wypadku największą uwagę należy zwrócić na wchłanialność. Kazeina micelarna to odżywka, która wchłania się najdłużej, więc raczej nie jest wskazana po treningu. Dobrym wyborem będzie odżywka białkowa oznaczona jako WPC, czyli koncentrat białka serwetkowego, jej wchłanialność wynosi około 1-3 godziny. Jeszcze lepiej zastosować izolat lub hydrolizat, które organizm przyswaja zaledwie w ciągu godziny, może to trwać nawet 15 minut.

Białko po treningu ma odpowiadać naszym potrzebom, a także dobrze smakować. Korzystanie z dobrodziejstw odżywek białkowych to nie kara, różnorodność smaków jest tak ogromna, że dzięki temu produktowi możemy całkowicie odmienić nasz posiłek potreningowy. Co więcej, istnieją odżywki białkowe przeznaczone dla wegan, zatem nikt nie musi z nich rezygnować. 

Comments are closed.