Kompleksy przedtreningowe — czym jest ta bestia i jak ją okiełznać?

Kompleksy przedtreningowe to odżywki dla sportowców, które zyskują coraz większą popularność wśród osób regularnie uczęszczających na siłownię. Co zapewnia kompleks przedtreningowy? Przekonajmy się o tym w naszym artykule. Spożycie kompleksów przedtreningowych znacznie podnosi jakość wykonywanego treningu, przyczynia się do poprawy koncentracji i wydolności siłowej, sportowiec odczuwa przypływ energii i wigoru, które pomagają lepiej wykonać wszystkie ćwiczenia i zregenerować się po nich.

Kompleks przedtreningowy — co to jest i do czego służy?

Kompleks przedtreningowy to jeden z najbardziej wszechstronnych przedstawicieli dietetyki sportowej, służący do poprawy jakości procesu treningowego. Zastosowanie różnych dodatków, które działają bardzo dobrze oddzielnie, ale w połączeniu pomagaj Ci szybciej i skuteczniej przejść przez intensywne ćwiczenia.

Z reguły kompleks przedtreningowy składa się z następujących elementów:

  • Kreatyna. Substancja niezbędną do zwiększenia wydajności siłowej i stymulowania wzrostu mięśni;
  • Arginina. Składnik, który napędza mięśnie i przyczynia się do efektu pompy;
  • Beta-alanina. Składnik, który pomaga mięśniom odzyskać siły po wysiłku.
  • BCAA. Aminokwasy, które odżywiają Twoje mięśnie;
  • Witaminy i minerały. Substancje najbardziej niezbędne w Twoim organizmie, których podaż zmniejsza się podczas wyczerpujących treningów;
  • Tauryna. Substancja stymulująca, odpowiedzialna za produkcję hormonu wzrostu.

Jednocześnie, w niektórych suplementach przedtreningowych można znaleźć składniki takie jak:

  • Kofeina. Substancja pobudzająca OUN, która zwiększa metabolizm;
  • Geranamina. Silny środek pobudzający układ nerwowy, który ma lepsze działanie niż kofeina.

Po zażyciu boosterów kofeinowych (a także ich analogów z tauryną i geranaminą) sportowiec może odczuwać znaczny przypływ energii i aktywności, ale często nie wpływa to korzystnie na zdrowie i ogólną kondycję.

Jak działa przedtreningówka i do czego służy?

Działanie boosterów przedtreningowych jest doceniane przez wielu sportowców, ponieważ ten sportowy produkt odżywczy spełnia jednocześnie kilka funkcji:

  • napędza i wspomaga budowę mięśni;
  • spala złogi tłuszczowe;
  • nasyca ciało energią;
  • zwiększa koncentrację;
  • zwiększa poziom siły i ogólne wyniki treningu.

Ponieważ większość kompleksów została opracowana z myślą o sportowcach płci męskiej, głównym celem stosowania mocnych przedtreningówek jest oczywiście aktywacja procesów przyczyniających się do przyrostu masy mięśniowej. Kompleks przedtreningowy jest niezbędny do uzyskania beztłuszczowej masy mięśniowej, ale jednocześnie w ostatnim czasie coraz więcej ekspertów zauważa, że tego typu suplementy sportowe mogą być stosowane zarówno przez kobiety, jak i dziewczęta. Skład kompleksów przedtreningowych na odchudzanie niewiele różni się od tych zwykłych (z wyjątkiem nieco wyższego stężenia substancji spalających tłuszcz), ale schemat ich przyjmowania i proces treningowy mogą się różnić.

Jak przyjmować kompleks przedtreningowy?

mocne przedtreningówki

Jak więc przyjąć kompleks przedtreningowy? Najczęściej kompleks przedtreningowy pije się 15 do 20 minut przed treningiem, rozcieńczając suplement z wodą. Eksperci są jednak zgodni co do tego, że mocne przedtreningówki należy stosować tylko w dni treningowe, a łączna liczba pobrań nie może przekraczać dwóch.

Nie wolno przyjmować codziennie suplementów przedtreningowych, jeśli zawierają one substancje pobudzające psychikę. Do takich substancji należą:

  • kofeina;
  • guarana;
  • geranium.

Taki skład jest świetną pomocą w treningu, ale chodzi o to, aby organizm mógł przyzwyczaić się do przyjmowania energii poprzez stosowanie dodatkowych leków. Po rezygnacji przez sportowca z przedtreningówek mogą wystąpić pewne trudności w procesach metabolicznych, szczególnie przy nadużywaniu wspomagaczy. Dlatego zalecamy szczególną ostrożność w przestrzeganiu zalecanych zasad i dawek podanych przez producenta.

Comments are closed.