Czy potrzebujesz odżywki białkowej przed snem?

Wyrabianie masy mięśniowej jest niezwykle żmudnym procesem, a co więcej wpływ na jego skuteczność, ma wiele czynników. Na szczęście większość z nich zależy tylko i wyłącznie od nas. Właśnie dlatego tak chętnie spędzamy długie godziny na siłowni, sumiennie wykonując treningi siłowe, a także wspomagamy się różnorodnymi suplementami- najczęściej jest to odzywka białkowa. Jej głównym zadaniem jest wsparcie procesu regeneracji mięśni, a także pomoc w ich rozbudowie. Jednak coraz częściej pojawia się pytanie czy odżywka białkowa przed snem jest niezbędna, a jeśli tak to czy powinna być ona dokładnie taka sama jak ta, którą pijemy przed lub po treningu?

Odżywka białkowa na noc

Jak wiadomo procesy regeneracyjne w naszych mięśniach polegają głównie na ich nadbudowywaniu poprzez zastąpienie komórek mięśniowych zniszczonych przez ciężki trening, nowymi i silniejszymi. Tego typu procesy zachodzą nocą, podczas snu, a nie- jak wielu błędnie uważa- w trakcie treningu lub bezpośrednio po jego zakończeniu. Ma to ogromne znaczenie dla osób, które długie godziny poświęcają na niezwykle intensywny i ciężki trening siłowy. Muszą one bowiem dbać o to, by zapewnić mięśniom określony poziom regeneracji, co jest możliwe do osiągnięcia właśnie przez sen. Powinien on trwać minimum około 6-7 godzin i nie powinien on być przerywany. Co więcej, warto wiedzieć, że to właśnie podczas snu w naszym organizmie zachodzą procesy metaboliczne. Można więc powiedzieć, że nas organizm stale pracuje po to, by wybudować nowe mięsnie, nawet kiedy śpimy. By jednak miał on z czego budować, musimy dostarczyć mu odpowiedni materiał, dzięki któremu te skomplikowane, biologiczne procesy będą skuteczne. Najważniejszym budulcem naszych mięśni jest oczywiście białko- które odgrywa ogromną rolę w całym procesie budowania i rozwijania masy mięśniowej. Jaki płynie z tego wniosek? Otóż żeby maksymalnie wspomóc nasz organizm w procesach nadbudowy i regeneracji mięśni, a także efektywnie powiększyć muskulaturę, należy w pierwszej kolejności, wykorzystać czas nocnej regeneracji co do minuty. Warto więc skusić się na odżywkę białkową przed snem, którą spożyjemy bezpośrednio przy kolacji lub tuż po niej.

Jaka powinna być odżywka białkową, którą spożyjemy przed snem?

odżywka białkowa przed snem

Sen jest dość długim okresem. Szacuje się, że trwa on od 6 do nawet 9 godzin. W trakcie tego okresu nasz organizm pozbawiony jest możliwości przyjęcia pożywienia lub płynów. Warto więc na noc wybrać taką odżywkę białkową, która ma stosunkowo długi czas wchłaniania się, a także dość długo utrzyma się ona w krwioobiegu. W ten sposób przez cały okres snu, zapewnimy naszemu organizmowi dostęp do „budulca”, podczas nocnej pracy nad rozwijaniem naszej masy mięśniowej. Jaka jeszcze powinna być odżywka białkową po która sięgniemy przed zaśnięciem? Otóż pamiętajmy, by bazowała nie ona na serwatce i pochodzących z niej proteinach. Zwróćmy uwagę, czy wybrana przez nas odżywka ma w swoim składzie:

  • koncentrat
  • izolat
  • hydrolizat

Jeśli znajdziemy wyżej wymienione produkty, od razu możemy daną odżywkę odrzucić, gdyż wchłania się ona stosunkowo szybko. Lepiej skupić się na produktach, które bazują na kazeinie micelarnej i kazeinie wapnia. Tego typu suplementy rozpoczynają proces wchłaniania co najmniej po 90 minut od momentu ich spożycia. Przyswajane przez nasz organizm są one natomiast około 5 do 7 godzin.  Odżywki kazeinowe będą więc idealnym rozwiązaniem przed snem, które przez cały okres wypoczynku, zapewni stopniową podaż protein i wspomoże nasz organizm podczas regeneracji.

Comments are closed.