Potreningówka: cele stosowania suplementów potreningowych

Potreningówka to suplement diety, który jest stosowany przez osoby intensywnie uprawiające sport, ćwiczące na siłowni, a także, w niektórych przypadkach, przez osoby ciężko pracujące fizycznie. W jakim celu spożywa się potreningówkę, jak działa na ludzki organizm i jakie jej rodzaje można wyróżnić? Odpowiedzi w poniższym artykule!

Potreningówka: cel stosowania

Potreningówka to suplement, który używany jest, aby:

  • uzupełnić glikogen: do jego uzupełniania stosuje się szybkoprzyswajalne węglowodany, które zwiększają wydzielanie insuliny, hormonu, który jest bardzo silnym anabolikiem i antykatabolikiem (odpowiednia ilość glukozy hamuje reakcje kataboliczne zachodzące w organizmie po treningu);
  • nasilić anabolizm: w tym celu stosuje się potreningówkę, która zawiera w swoim składzie szybko przyswajalne białko, ono zaś dostarcza mięśniom odpowiednich substancji budulcowych, hamuje katabolizm i przeciwdziała degradacji włókien mięśniowych (najlepiej stosować izolaty białka serwatkowego).

Można go zakupić w wielu sklepach z suplementami diety, np. w Świecie Supli.

Jakich suplementów należy używać po treningu?

potreningówka

Warto zastanowić się nad wyborem poniższych suplementów:

  • szybko wchłanialne białko: izolat, hydrolizat, lub mieszankę białek w ilości od 0,3 do 0,4 gramów na kilogram masy ciała;
  • węglowodany: optymalną dawką będzie od 0,8 do 1,2 gramów na kilogram masy ciała.
  • BCCA: aminokwasy rozgałęzione, które przyjmuje się po treningu, zwiększają syntezę białek, nasilają wydzielanie hormonów anabolicznych i przyspieszają regenerację;
  • kreatyna: przyspiesza budowanie masy mięśniowej, zwiększa siłę i wytrzymałość.

Pamiętać należy również o tym, że sama suplementacja nie wystarczy, ważne są odpowiedni trening oraz zrównoważona dieta.

Comments are closed.