Znajdź towarzystwo do sportu wśród 1234 osób z całej Polski.

Nie masz z kim ćwiczyć?

Dołącz do nas!
ćwiczenia trening plecy

Ćwiczenia na plecy w domu dla kobiet

27/08/2015 SportOS

Boczki, wałeczki, fałdki wyłaniające się na plecach w okolicy stanika – to zmora wielu pań. Czy tłuszczyku na plecach można się pozbyć? Oczywiście, że tak!

Która kobieta nie marzy o tym, by móc prezentować piękne plecy. Skóra na plecach powinna być nie tylko zadbana – gładka i nawilżona (z tym poradzą sobie odpowiednie kosmetyki), ale także jędrna, pozbawiona nadmiaru tłuszczu – i właśnie w tym pomogą odpowiednie ćwiczenia na plecy.

O plecy warto zadbać nie tylko z powodów estetycznych, ale także zdrowotnych. By trening pleców był bezpieczny i skuteczny, powinien obejmować wszystkie partie mięśni znajdujące się w tej okolicy, to znaczy m.in. mięśnie grzbietu – prostownik, mięsień czworoboczny pleców, mięsień równoległy grzbietu. Nie wolno zapominać o mięśniach głęboki, zlokalizowanych najbliżej kręgosłupa.

Najlepszym sposobem na "zrobienie" pięknych pleców jest połączenie treningu siłowego oraz treningu kardio. Do treningu siłowego warto jest wykorzystać różnego rodzaju obciążenia. Ten tryb treningu wzmocni i ukształtuje mięśnie pleców. Z kolei trening kardio pomoże zredukować tłuszcz zlokalizowany w tych okolicach. Do tego włączyć należy zdrową, zbilansowaną dietę i sukces murowany.

By wytrenować swoje plecy nie trzeba od razu "rzucać się" na specjalistyczne maszyny, ani zapisywać się na treningi. Regularne wykonywanie w domu kilku prostych ćwiczeń z pewnością pozytywnie wpłynie na wygląd pleców. Dziś prezentujemy trzy najpopularniejsze.
Ćwiczenia wykonuj regularne 2-3 razy w tygodniu. Pamiętaj o oddechu i napinaniu mięśni. Każde ćwiczenie wykonaj w 3 seriach, po 15 powtórzeń w każdej.

Jakie ćwiczenia na plecy w domu?

Ćwiczenie nr 1
Ustaw się w pozycji pionowej, nogi rozstaw na szerokość bioder. Skrzyżuj ramiona na piersi, lekko ugnij kolana. Pochylaj się do przodu pamiętając o zachowaniu prostej linii kręgosłupa. Podczas pochylania i powrotu nie podnoś głowy. Zadbaj o to, by szyja i kręgosłup tworzyły jedną linię. Wróć do pozycji wyjściowej. Jeśli ćwiczenie to nie sprawia Ci ogromnych trudności, spróbuj skrzyżować ręce za głową. Z pewnością będzie trudniej.

Ćwiczenie nr 2
Wykonaj klęk podparty (kolana i dłonie na podłodze). Naprzemiennie unoś i prostuj nogę i rękę w konfiguracji prawa noga – lewa ręka i odwrotnie. Ćwiczenie wykonuj starannie i powoli, najważniejsza jest równowaga.

Ćwiczenie nr 3
Połóż się na brzuchu. Ręce wyciągnij przed siebie. Dłonie ustaw tak, by kciuki skierowane były do góry. Podnieś tułów, rozszerz ręce tworząc literę V – wytrzymaj kilka sekund. Nie opuszczaj tułowia – ręce rozłóż na boki – wytrzymaj kilka sekund. Nadal nie opuszczając tułowia wyciągnij ręce mocno do tyłu – wytrzymaj kilka sekund. Wróć do pozycji wyjściowej. Pamiętaj cały czas o kciukach.

Tagi  ćwiczenia , trening , plecy

Komentarze:

ostatnie wpisy

Co spala najwięcej kalorii?

To ile kalorii spalimy podczas różnych aktywności zależy od kilku czynników. Wpływ na ich ilość będzie miała płeć, wiek, waga oraz tempo wykonywania tejże czynności.

zobacz więcej

Kurkuma - właściwości i zastosowanie

Ceniona jest głównie ze względu na swoje właściwości przyprawowe, ale także lecznicze. Roślina ta często nazywana jest szafranem indyjskim, ostryżem Zohary lub ostryżem indyjskim.

zobacz więcej

Dietetyczne obiady do pracy

Zdrowe i dietetyczne obiady do pracy można szybko i prosto przygotować w domu dzień wcześniej lub rano i zabrać je ze sobą w odpowiednich pojemnikach.

zobacz więcej

Płaski brzuch w 2 tygodnie

Czy da się zrobić ładny i płaski brzuch w 2 tygodnie? Istnieją pewne sposoby, dzięki którym możemy szybko się odchudzić, ale nie można przesadzać, bo brzuch szybko wróci do swojej starej formy.

zobacz więcej
ROWER PŁYWANIE NARTY BIEGANIE PIŁKA NOŻNA GOLF PIŁKA RĘCZNA

PROGNOZA POGODY

JUTRO