Znajdź towarzystwo do sportu wśród 1234 osób z całej Polski.

Nie masz z kim ćwiczyć?

Dołącz do nas!
bieganie trening ćwiczenia

Jak zacząć biegać?

12/03/2015 Przemysław Kołsut

Systematyczny ruch to doskonały sposób na poprawienie samopoczucia oraz dbanie o zdrowie. Niestety osoby z kiepską kondycją mają zazwyczaj problemy z regularną aktywnością. Co zrobić, żeby to zmienić?

Bieganie to jedno z najlepszych ćwiczeń. Nie wymaga inwestowania w drogi sprzęt i poprawia nastrój. Nawet w najtańszych butach dla biegaczy poczujemy różnicę, ale to na szczęście niewielki wydatek. Jeśli mamy okazję to zaopatrzmy się w jakąś koszulkę termoaktywną, w porównaniu do bawełnianych, komfort treningu znacznie wzrośnie.

Dlaczego warto biegać

Taka aktywność pozwala na zwiększenie wydajności organizmu, obniża ciśnienie oraz zmniejsza ryzyko rozwoju wielu groźnych chorób. Jest również doskonałym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów i wymodelowanie sylwetki. Dlatego warto dowiedzieć się jak zacząć biegać i jak trenować, żeby ta aktywność zaczęła sprawiać przyjemność. Internet jest bogatym źródłem wiedzy, jednak należy uważać i porównywać znalezione w nim informacje, najlepiej konsultując je z doświadczonymi biegaczami. Jak w wielu przypadkach nie wszystko zadziała dla każdego, ale ogólne zasady mogą pomóc.

Jak zacząć biegać

Bieganie może naprawdę poprawić samopoczucie. Niestety trudno osiągnąć takie rezultaty, gdy pokonanie kilku metrów powoduje zadyszkę. Dlatego osoby, które nie mają dobrej kondycji, powinny zaczynać spokojnie, bez nadwyrężania organizmu i stawiania sobie zbyt dużych wymagań. Na samym początku najlepiej połączyć bieg z marszem, stopniowo zwiększając pokonywany dystans. Starajmy się nie przesadzać z intensywnością pierwszych treningów. Mogą im towarzyszyć zakwasy, dlatego najlepiej obrać drogę systematyczności przy mniejszym obciążeniu.

Zawsze dążyć do celu

Sport wymaga właściwej motywacji. Trzeba liczyć się z tym, że w czasie treningów przyjdą chwile kryzysu, gdy zabraknie chęci lub energii. Dlatego zawsze należy wyznaczyć sobie konkretny cel, do którego ma prowadzić aktywność. Oczywiście w dążeniu do tych wielkich, trzeba obrać te małe. Z takim podejściem możemy częściej wynagradzać swoją pracę i utrzymać stałą motywację. Zrzucenie kilogramów, polepszenie kondycji, poprawienie samopoczucia – wszystkie powody są dobre, ważne żeby były źródłem motywacji w trudnych momentach.

Dobry plan to podstawa

Plan treningów to świetne rozwiązanie dla wszystkich początkujących. Ustalenie terminów i długości treningów pomaga w systematycznym bieganiu oraz pozwalana na śledzenie postępów. Oczywiście taki plan nie powinien być zbyt ambitny – trzeba mierzyć siły na zamiary. Jednocześnie nie można zbyt mało wymagać od siebie, ponieważ nie uda się osiągnąć wyznaczonych celów. Możemy skorzystać z gotowców, które przygotują nas do biegu na 5, 10, a nawet 20 czy 40 kilometrów.

Nie przesadzaj, zwłaszcza na początku

Z mojego doświadczenia wynika, że lepiej zacząć na spokojnie. Spokojne tempo, mniejszy dystans do 2km i przede wszystkim odpowiednie obuwie. Jeżeli biegamy po betonie, to buty do biegania naprawdę zrobią sporą różnicę i zmniejszą ryzyko kontuzji. Ważna jest także rozgrzewka, a także rozciąganie po treningu. Nie zapominajcie o tym, polecam.




Dzięki odpowiedniej motywacji i systematycznej pracy bieganie może bardzo szybko wejść w nawyk. Wystarczy trochę popracować nad kondycją, żeby sport zaczął sprawiać prawdziwą przyjemność, a wtedy kolejne treningi nie będą stanowiły problemu. Życzymy powodzenia w wyrobieniu zdrowego nawyku. Skoro już wiesz jak zacząć biegać, po prostu zacznij to robić. Od dopływu pozytywnych endorfin można się uzależnić, a bieganie urozmaicić na tyle, że nie poczujemy nudy.


Masz dodatkowe pytania? Porozmawiaj o tym z innymi użytkownikami na forum.sportos.pl .

Tagi  bieganie , trening , ćwiczenia

Komentarze:

ostatnie wpisy

CZYM słodzić i CZY słodzić?

Niejedna osoba spotkała się z określeniem "Cukier krzepi!". To hasło reklamowe, stworzone przez polskiego publicystę i pisarza Melchiora Wańkowicza ma jednak niewiele wspólnego z prawdą.

zobacz więcej

MMAłgorzata trenuje - świetna motywacja do startu

Małgorzata udowadnia, że każda chwila jest dobra na spróbowanie czegoś nowego. Pokazuje też, że jeśli chcemy realizować swoje marzenia, to jesteśmy w stanie to zrobić.

zobacz więcej

Wydarzenia: Survival Race

Znudziło Ci się tradycyjne bieganie, a może szukasz nowych wrażeń? Mamy imprezę, obok której nie przejdziesz obojętnie.

zobacz więcej

Masz lekki brzusio? Zrzuć go.

Jeżeli masz problemy z lekkim brzuszkiem, są miejsca dzięki którym się go pozbędziesz.

zobacz więcej
ROWER PŁYWANIE NARTY BIEGANIE PIŁKA NOŻNA GOLF PIŁKA RĘCZNA

PROGNOZA POGODY

JUTRO