Znajdź towarzystwo do sportu wśród 1234 osób z całej Polski.

Nie masz z kim ćwiczyć?

Dołącz do nas!
bieganie poradnik zdrowie

Dlaczego warto biegać? Oto 10 powodów!

06/07/2014 Ewa Gazda

Chcesz zacząć biegać, ale właściwie nie wiesz dlaczego? Potrzebujesz konkretnych powodów, dla których powinieneś rozpocząć przygodę z bieganiem? To pierwsza dziesiątka. Są uniwersalne, ale na pewno któryś z nich sprawdzi się w twoim przypadku.
Rzadziej odwiedzasz lekarza – ludzie aktywni są mniej podatni na choroby, zwłaszcza nowotwory.

Oszczędzasz
– nie potrzebujesz drogiego sprzętu, karnetów na siłownię. Wystarczy że po prostu wyjdziesz z domu.

Dłuższe życie
– kto nie chce żyć wiecznie? Bieganie wydłuża życie – poprawia pracę serca, a tym samym innych organów.

Wciśniesz się w jeansy
– bieganie to jeden z największych pogromców kalorii. Możesz spalić nawet 850 kalorii w ciągu godziny.

Poprawisz pamięć
– ćwiczenia sprawiają, że umysł pracuje szybciej i lepiej, a do tego redukują objawy demencji i chronią przed Alzheimerem.

Złap promienie słońca
– świeże powietrze, słońce i wiatr we włosach to nieodłączni towarzysze truchtania.

Buduj kości
– trening oporowy jest bardzo skuteczny, ale bieganie, szczególnie po twardej nawierzchni może wzmocnić kości jeszcze bardziej.

Śpij smacznie
– biegacze łatwo przystosowują się warunków spania i nie mają problemu z zasypianiem. Wszystko to sprzyja zwiększaniu biegowej wydajności.

Wybiegasz stres
– nawet największe napięcie nie oprze się sile biegania. Dzięki emocjom jesteśmy bardziej nabuzowani, a to przekłada się na energię ćwiczeń. Później przychodzi zmęczenie, które wyciąga wszelkie stresy.

Nawiązuj przyjaźnie
– wszystkich biegaczy świat łączy jedno, miłość do biegania. Nie trudno więc będzie znaleźć towarzysza, który nas zmotywuje i dotrzyma towarzystwa. Pokonywanie kilometrów z towarzyszem sprawi, że nawet nie zauważymy kiedy przebiegliśmy cały dystans.

Źródło zdjęć: Image courtesy of stockimagesFreeDigitalPhotos.net

Tagi  bieganie , poradnik , zdrowie

Komentarze:

ostatnie wpisy

Sportowy Fast Food: Szybki lunch

Latem jemy mniej, lżej i znacznie rzadziej niż zazwyczaj, ale mimo braku apetytu warto mieć coś w zanadrzu, szczególnie w środku dnia.

zobacz więcej

Przygotuj się na otwarte pływanie

O ile bieganie i jazda na rowerze nie sprawiają ci większych problemów, to pokonanie dystansu w wodzie nie jest już takie łatwe.

zobacz więcej

Sportowy fast food: Desery

Słodycze robione we własnej kuchni są najzdrowsze i najsmaczniejsze. A kiedy przygotowywać najlepsze rarytasy, jak nie podczas wakacji?

zobacz więcej

To ty dyktujesz zasady, według których ćwiczysz

Pamiętaj, to ty ustalasz zasady kiedy i gdzie będziesz ćwiczyć, a jak to mówią dla chcącego nic trudnego.

zobacz więcej

Pływanie jest dla wszystkich!

Badania się jednak na coś przydają, bo to udowodnione, że dzięki pływaniu zwiększa się pozytywne myślenie o 35 procent, jakość snu i ogólne samopoczucie o 25 procent. A więc do wody!

zobacz więcej
ROWER PŁYWANIE NARTY BIEGANIE PIŁKA NOŻNA GOLF PIŁKA RĘCZNA

PROGNOZA POGODY

JUTRO