Znajdź towarzystwo do sportu wśród 1234 osób z całej Polski.

Nie masz z kim ćwiczyć?

Dołącz do nas!
sport nawyki

Sportowcy mają swoje nawyki. Same zdrowe

08/06/2014 Ewa Gazda

Sport zmienia życie, to wiadomo nie od dziś. Zmienia także przyzwyczajenia i nawyki, aż w końcu orientujesz się, że podporządkowujesz mu wszystko. I bardzo dobrze, bo na pewno wyjdzie ci to na zdrowie. Oto lista najpowszechniejszych zasad, jakimi kierują się ludzie zafiksowani na punkcie trenowania.

Znają różnicę pomiędzy dobrym spalaniem, a prawdziwym bólem
Tyle się słyszy o tym, że bez pracy nie ma kołaczy (ang. no pain, no gain), ale prawda jest taka, że ból musi być zdefiniowany na nowo. Oczywiście każdy chce poczuć ciężką pracę w mięśniach, zmęczyć się i na drugi dzień czuć, że żyje. Kiedy jednak na koniec dnia padasz, że zmęczenia lub czujesz, że twoje mięśnie i stawy nie pracują prawidłowo, to nie jest to normalne. Zbytnie forsowanie może tylko zaszkodzić. Osoby, które czują sport, wiedzą też kiedy powiedzieć stop.
Biorą dzień wolnego
Ból czy zmęczenie to powód do wzięcia dnia wolnego od sportu i przeznaczenia go na odpoczynek. To tak jak z jedzeniem ulubionego ciasta. Jest pyszne, wsuwasz kawałek i chcesz sięgnąć po kolejny, ale wiesz, że nie jest to dla ciebie dobre i musisz zatrzymać się w tym miejscu. Niezależnie od tego jak bardzo lubimy ćwiczyć przychodzi taki moment gdy tych ćwiczeń jest za dużo. Dzień wolny dobrze zrobi mięśniom i głowie. Wolne od ćwiczeń powinno się brać przynajmniej raz w tygodniu.
Nie ćwiczą dla jedzenia, jedzą dla ćwiczeń
Trenowanie wyłącznie dla masy i kształtów zakrawa na obsesję a nawet chorobę psychiczną. Dla zdrowego sportowca jedzenie ma być paliwem, a nie wrogiem. Ciało musi dostać minimum kalorii by przetrwać, a kiedy się ćwiczy to minimum jest nieco wyższe. Podejście, że ćwiczenia pozwolą na pofolgowanie sobie w jedzeniu jest zwyczajnie nie zdrowe. Powinno być zupełnie odwrotnie – jeść by móc ćwiczyć. Oczywiście od czasu do czasu można sobie zaszaleć w kuchni, ale tylko od czasu do czasu!
Płyną z prądem
Eksperci doradzają by ćwiczenia fizyczne wpisywać w plan dnia jak każde inne spotkanie służbowe. To znacznie pomoże utrzymać regularność treningów. Jeśli jednak to nie pomoże, to najlepszym wyjściem jest ćwiczenie w każdej wolnej chwili, a przez to na pewno uniknie się rutyny. Dopasowywanie treningów do trybu życia sprawi, że nie nie będziemy traktować sportu jak obowiązku, a jak przyjemność.
Wiedzą co lubią
Zdrowie i zrównoważone ćwiczenia, to takie ćwiczenia, które się lubi. Jeśli robi się coś, czego się nie lubi, to szybko przestaje się to robić. Sport nie może wpędzać w uczucie, że się torturujemy. Znajdź to co sprawia ci przyjemność i nie czuj się zobligowany, że musisz sprawdzić każdy rodzaj aktywności na własnej skórze.
Ale nie boją się łączyć skrajności
Ćwiczenie eliptyczne na tym samym poziomie każdego dnia to tylko powtarzanie ruchu. Sportowcy zdają sobie sprawę, że rutyna jest ich największym wrogiem, dlatego za wszelką cenę starają się jej unikać. Najlepszym rozwiązaniem jest w tym przypadku mieszanie ćwiczeń i to najczęściej z dwóch sportowych biegunów jak bieganie i squash czy boks i pilates.
Sami ustalają zasady
Ćwiczyć kiedy i gdzie się chce to najlepszy wyznacznik sportowej wolności. Skoro już wiedzą co lubią i kiedy mogą ćwiczyć sami sobie dyktują warunki. Rano, wieczorem, a może w samo południe? Trzy razy w tygodniu, pięć, a może więcej ale krócej? Kto sportowcowi zabroni...
Szukają wsparcia
Bieganie z partnerem, ćwiczenia w grupie – sportowcy, jak nikt inny rozumieją jak ważne jest wsparcie drugiej osoby. Nie tylko ze względu na walor towarzyski, ale i motywację i lepsze radzenie sobie podczas kryzysów. Wsparcie może płynąc również od specjalistów, jak trenerzy, dietetycy czy lekarze, który pomogą ustalić prawidłowy program ćwiczeń połączony z prawidłową dietą i udzielą porad w przypadku kontuzji.
Robią to dla samopoczucia
Korzyści psychiczne płynące z ćwiczeń są niemierzalne. To jeden z powodów, dla których warto rozważyć rozpoczęcie przygody ze sportem, niekiedy ważniejszy niż utrata zbędnych kilogramów czy poprawa zdrowia. Sport jest świetnym lekarstwem na stres, lęk, depresję czy po prostu zły humor.

Źródło zdjęć: Image courtesy of stockimages/Freedigitalphotos.net

Tagi  sport , nawyki

Komentarze:

ostatnie wpisy

Sportowy Fast Food: Szybki lunch

Latem jemy mniej, lżej i znacznie rzadziej niż zazwyczaj, ale mimo braku apetytu warto mieć coś w zanadrzu, szczególnie w środku dnia.

zobacz więcej

Przygotuj się na otwarte pływanie

O ile bieganie i jazda na rowerze nie sprawiają ci większych problemów, to pokonanie dystansu w wodzie nie jest już takie łatwe.

zobacz więcej

Sportowy fast food: Desery

Słodycze robione we własnej kuchni są najzdrowsze i najsmaczniejsze. A kiedy przygotowywać najlepsze rarytasy, jak nie podczas wakacji?

zobacz więcej

To ty dyktujesz zasady, według których ćwiczysz

Pamiętaj, to ty ustalasz zasady kiedy i gdzie będziesz ćwiczyć, a jak to mówią dla chcącego nic trudnego.

zobacz więcej

Pływanie jest dla wszystkich!

Badania się jednak na coś przydają, bo to udowodnione, że dzięki pływaniu zwiększa się pozytywne myślenie o 35 procent, jakość snu i ogólne samopoczucie o 25 procent. A więc do wody!

zobacz więcej
ROWER PŁYWANIE NARTY BIEGANIE PIŁKA NOŻNA GOLF PIŁKA RĘCZNA

PROGNOZA POGODY

JUTRO