Znajdź towarzystwo do sportu wśród 1234 osób z całej Polski.

Nie masz z kim ćwiczyć?

Dołącz do nas!
trening świeże powietrz... aktywność

Wyjdź z treningiem na dwór. Nie pożałujesz!

24/05/2014 Ewa Gazda

Ćwiczyć na zewnątrz czy w środku? Biorąc pod uwagę porę roku i pogodę za oknem wydawać by się mogło, że odpowiedź jest bardzo prosta. I rzeczywiście, okazuje się, że nic nie wpływa tak dobrze na budowanie formy, ale i samopoczucie, jak ćwiczenia na świeżym powietrzu. Nie chodzi jednak o pogodę czy porę roku, ale o zmieniający się krajobraz. To on odgania nudę i monotonię.
Wiesz jak to jest z tymi porami roku. Zima ze swoimi chłodnymi i ciemnymi porankami oraz krótkimi dniami nie sprzyja chętnemu wychodzeniu z domu. A wiosna, no cóż, przynosi energetycznego kopa i wręcz nie możesz w tym domu wysiedzieć. Ciągnie cię do biegania, roweru, tenisa, rolek, spacerów. Wszystko byle nie siedzieć w czterech ścianach. I nawet na siłownię nie chce ci się chodzić.
Nic dziwnego, bo jak zgodnie twierdzą instruktorzy wszelkich aktywności, uciekamy w tym czasie od powtarzalności i monotonii – ile można patrzeć na tą samą ścianę albo widok za oknem. Zmiana scenerii pozwoli odciągnąć twój umysł od jednego i drugiego. A im mniej znudzeni jesteśmy, tym lepszą mamy motywację.
W 2011 roku badania Peninsula College of Medicine and Dentistry wykazały, że ćwiczący na zewnątrz wykazują większą satysfakcję z aktywności fizycznej i lepsze jej rezultaty niż ci, którzy pozostają w „zamknięciu”. Dodatkowo spalają aż o 30 procent więcej kalorii, czemu sprzyja m.in. lepsze dotlenienie organizmu. Przykładem może być bieganie na bieżni, która po części wyręcza biegacza i oszczędza mu przez to wysiłku. Również wiatr, który na zewnątrz sprawia, że opór powietrza jest większy, sprzyja większej i pełniejszej pracy mięśni.
Nie zapominajmy też o witaminie D, która uwalniana jest przez nasz organizm po wystawieniu na słońce. Jest ona niezbędna do poprawy samopoczucia, ale i budowania mocnych kości i stawów. Poza tym trenowanie na zewnątrz daje Ci znacznie więcej możliwości. Bo jak jeździć na nartach w zamkniętym pomieszczeniu czy pływać tam kajakiem?
Świeże powietrze, słońce, lepsza praca mięśni, więcej spalonych kalorii, lepsze samopoczucie – możemy wymieniać tak w nieskończoność, ale po co skoro nie trzeba cię przekonywać. Bo kto nie lubi trenować na zewnątrz, w zgodzie z naturą... na pewno nie ty, skoro czytasz ten artykuł. A teraz wkładaj adidasy i leć się trochę poruszać!

Źródło zdjęć: Image courtesy of marin/FreeDigitalPhotos.net

Tagi  trening , świeże powietrz... , aktywność

Komentarze:

ostatnie wpisy

Sportowy Fast Food: Szybki lunch

Latem jemy mniej, lżej i znacznie rzadziej niż zazwyczaj, ale mimo braku apetytu warto mieć coś w zanadrzu, szczególnie w środku dnia.

zobacz więcej

Przygotuj się na otwarte pływanie

O ile bieganie i jazda na rowerze nie sprawiają ci większych problemów, to pokonanie dystansu w wodzie nie jest już takie łatwe.

zobacz więcej

Sportowy fast food: Desery

Słodycze robione we własnej kuchni są najzdrowsze i najsmaczniejsze. A kiedy przygotowywać najlepsze rarytasy, jak nie podczas wakacji?

zobacz więcej

To ty dyktujesz zasady, według których ćwiczysz

Pamiętaj, to ty ustalasz zasady kiedy i gdzie będziesz ćwiczyć, a jak to mówią dla chcącego nic trudnego.

zobacz więcej

Pływanie jest dla wszystkich!

Badania się jednak na coś przydają, bo to udowodnione, że dzięki pływaniu zwiększa się pozytywne myślenie o 35 procent, jakość snu i ogólne samopoczucie o 25 procent. A więc do wody!

zobacz więcej
ROWER PŁYWANIE NARTY BIEGANIE PIŁKA NOŻNA GOLF PIŁKA RĘCZNA

PROGNOZA POGODY

JUTRO