Znajdź towarzystwo do sportu wśród 1234 osób z całej Polski.

Nie masz z kim ćwiczyć?

Dołącz do nas!
zwycięstwo sport trening motywacja

Zwycięstwo to największy motywator

08/05/2014 Ewa Gazda

Nic nie wzmacnia tak, jak zwycięstwo. To naukowo udowodnione, że bycie pierwszym i najlepszym motywuje jeszcze bardziej do uprawiania sportu i ciągłego poprawiania wyników. Wygrana to jednak nie tylko zdobycie złotego medalu czy rozgromienie przeciwnika na korcie. Zwycięstwem może być pokonanie maratonu, jedna pompka więcej każdego dnia czy uniknięcie ciosu podczas sparingu. Takie zwycięstwa też podbudowują i takie należy świętować, szczególnie dziś w Dzień Zwycięstwa.
Choć dzisiejsze święto dotyczy zupełnie innego aspektu niż sportowy i trudno porównywać zakończenie II wojny światowej z wygraniem meczu, to jednak każde zwycięstwo, jakie by ono nie było, działa na nas pozytywnie. W końcu osiągnięcie upragnionego celu zasługuje na uczczenie. I pamiętaj, że im mniejsze i im więcej celów sobie wyznaczasz, tym lepiej wpłynie na ciebie ich zdobywanie. Przecież o wiele łatwiej i szybciej wchodzi się po schodach niż po drabinie z wyłamanymi szczeblami.
Ważne również, by twoje marzenia sportowe były możliwe do zrealizowania. Jeśli nie jesteś wyczynowcem, nie spodziewaj się medalu olimpijskiego. Lepiej, żebyś dążył do czegoś, co jest na wyciągnięcie ręki. Na pewno ucieszy cię ukończenie maratonu po miesiącach przygotowań, skuteczne uniki po tysiącach ciosów zebranych na poprzednich sparingach czy wytrzymanie na treningu o 10 minut dłużej niż zazwyczaj. Takie zwycięstwa powinieneś świętować. Bo nie ma nic wartościowszego niż pokonanie samego siebie i swoich ograniczeń.
Poza tym endorfiny, hormony szczęścia, które przepełniają cię w tym momencie sprawiają, że czujesz, jakbyś unosił się kilka centymetrów nad ziemią i motywują cię do podejmowania kolejnych wyzwań i wyznaczania kolejnych celów. Oczywiście, można też spocząć na laurach, ale prawdziwi sportowcy tak nie robią. W sporcie nie chodzi o to, by sobie odpuszczać i dołować się po przegranej. Pozwól sobie poczuć się jak zwycięzca i pomyśl, co zrobić, by to uczucie przyszło już dzisiaj.
Niech zmotywują cię przykłady największych sportowych zwycięzców, a tych historia zna bardzo wiele. Pierwszym złotym medalistą nowożytnej olimpiady w 1896 roku w Atenach był amerykański trójskoczek James Connolly. Dokładnie 40 lat później Jesse Owens, jako pierwszy sportowiec na świecie przywiózł z jednej imprezy sportowej nie jeden, a aż cztery złote medale. Pierwszy multimedalista, na dodatek czarnoskóry, pokonał wówczas nazistowskich faworytów i to na oczach samego Adolfa Hitlera. A Michael Phelps i jego 14 złotych krążków ( 6 z Aten i 8 z Pekinu) i prawie 30 rekordów świata?
Miało nie być o medalach olimpijskich? To przypomnij sobie o "cudzie na lodzie" i wygranej hokeistów USA nad Rosją w 1980 roku. A Grecja zwyciężająca w Euro 2004 albo Michael Jordan zdobywający zwycięski kosz w finale NBA w 1998 roku? Albo Jelena Isinbajewa, która jako pierwsza i jedyna kobieta skoczyła o tyczce ponad 5 m?
Zwycięstwami są również powroty sportowców po ciężkich chorobach i kontuzjach. Eric Abidal, Felipe Massa, Robert Kubica, Maja Włoszczowska, Petr Cech, Djibril Cisse, Lindsay Vonn. Można wymieniać w nieskończoność, ale już jeden przykład powinien cię zmotywować do pokonywania siebie i zwyciężania. Pamiętaj nie ma rzeczy niemożliwych. Szczególnie w sporcie.

Źródło zdjęć: Kadr z filmu Rocky Balboa (2006)

Tagi  zwycięstwo , sport , trening , motywacja

Komentarze:

ostatnie wpisy

Sportowy Fast Food: Szybki lunch

Latem jemy mniej, lżej i znacznie rzadziej niż zazwyczaj, ale mimo braku apetytu warto mieć coś w zanadrzu, szczególnie w środku dnia.

zobacz więcej

Przygotuj się na otwarte pływanie

O ile bieganie i jazda na rowerze nie sprawiają ci większych problemów, to pokonanie dystansu w wodzie nie jest już takie łatwe.

zobacz więcej

Sportowy fast food: Desery

Słodycze robione we własnej kuchni są najzdrowsze i najsmaczniejsze. A kiedy przygotowywać najlepsze rarytasy, jak nie podczas wakacji?

zobacz więcej

To ty dyktujesz zasady, według których ćwiczysz

Pamiętaj, to ty ustalasz zasady kiedy i gdzie będziesz ćwiczyć, a jak to mówią dla chcącego nic trudnego.

zobacz więcej

Pływanie jest dla wszystkich!

Badania się jednak na coś przydają, bo to udowodnione, że dzięki pływaniu zwiększa się pozytywne myślenie o 35 procent, jakość snu i ogólne samopoczucie o 25 procent. A więc do wody!

zobacz więcej
ROWER PŁYWANIE NARTY BIEGANIE PIŁKA NOŻNA GOLF PIŁKA RĘCZNA

PROGNOZA POGODY

JUTRO