Dieta i suplementacja na redukcji

Redukcja to etap, w którym naszą dietę i plan treningowy ukierunkowujemy na spalanie tkanki tłuszczowej. Proces ten musi być odłożony w czasie. Przyjmuje się, że prawidłowe tempo odchudzania to około 0,5 kg tygodniowo. Oczywiście w pierwszych tygodniach tempo to może być większe, ponieważ nasz organizm pozbywa się nadmiaru zgromadzonej wody.

Jaka dieta na redukcji?

Żeby spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, musimy być na deficycie kalorycznym. Wystarczy od naszego normalnego zapotrzebowania odjąć 300-500 kcal. Dzięki temu brakującą ilość energii nasz organizm pobierze z materiału zapasowego, czyli z tkanki tłuszczowej. W diecie powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na ilość białka. Powinniśmy spożywać około 2 gramy białka na każdy kilogram masy ciała. Wpłynie to na utrzymanie mięśni w czasie redukcji.

Jakie suplementy na redukcji?

Najczęściej stosowane suplementy to odżywka białkowa, kreatyna i BCAA. Są one dobre zarówno na masę, jak i na redukcji. W procesie spalania tkanki tłuszczowej pomocne będą spalacze tłuszczu. Najlepiej kupić gotowy preparat, który zawiera odpowiednio dobrane składniki. Spalacze zawierają termogeniki, które podnoszą temperaturę ciała, co ułatwia spalanie tłuszczu. Oprócz tego w ich składzie znaleźć możemy między innymi kofeinę i ekstrakt z zielonej herbaty.

Comments are closed.